Monday, May 4, 2009

Bidan terjun Wedding Foto-G..haha...quite fun actually..

kol 7.30 pm...aku gik lam jamban memberus gigi...7.30 15 saat,Hp ku bebunyi nada dering Yuna-deeper Conversation..7.30 17 saat,aku buka pintu jamban sambil memegang jambul tuala yg ku ikat macam sampin p ramli..7.30 25 saat,suara bapa ku kedengaran."pergi kau sitok,ambik gamba".kata bapa ku.7.45 04 saat,aku dah bekemas.7.50 02.5 saat,aku atas jeraya menunggang motosikal modenas merah yg dah habis bayar..7.55 00 saat,aku sampe rumah pengantin lelaki..tanpa segan silu,mengeluarkan camera ku..-ya la cerita aku ari jemat malam sabtu,jadi bidan terjun..sidak nak g rumah pengantin perempuan ya kol 8.30pm..bila ku tanyak sik da photo-G ka,sidak madah,nya ambik belah empuan jak..ok,kata ku..aku ok jak..haha..

tok gamba hantaran urg laki ngn empuan malam ya...sigek2 ku mabik ku..haha..gik da banyak gik,p cukup la make ngeso lam entry tok..haha

tok dah d rmh pengantin empuan,sidak tok duhal,tunang n akad nikah pada malam ya juak..nasib bapak ku madah..mun dak,sik ku tauk..haha...
lom madak gik nak d akad nikah,berik ceramah lok,kakya da gik procedure sebelum ya.sabar apis sabar...tok pengantin lelaki menyarung cincin ke jarik pengantin perempuan...

dah abis menyarung cincin ya,tiba masa bersalam2 ngn sidak wakil n mak bapak yg berkenaan...gamba tok,flash aku ngn shutter aku sik berkordinasi..pande termanual indah..haha
dah abis makan2,bla2..balit rumah la...p sebelum balit rumah aku ngn abg ku g agak tyko baju melayu iaitu apis bagak...

sambil duduk2 minum aik duch lady perisa strawberry,aku tek nak ngetes main light painting...p ya la,gik lom pande..haha...kakya,dah semua rasa sugar rush,gitok la jadi sidak duak ya...haha..apis tek terbang d awangan kedak balarina..abg ku,kedak nanga david blane levitate..haha

lekak puas main dan aras gula dah turun balit,baruk balit rumah..esok ambik gamba bersanding d rmh pengantin lelaki...
sempat juak aku ambik gamba bapak ku ngn anak buah ku nok susah senyum ya...sbb nok nikah tok anak buah bapak ku pun..ya la ada anak buah aku sitok...

tgh kwn apis si pengantin ya ambik gamba,aku pun ambik gamba apa nok d ambik nya..tok la wajah raja dan pemaisuri sehari ya..Hafiz dan Hafizah...

ini pula wajah bidan terjun merangkap photo-G yg tgh ambik tenaga dari flash nya..

p/s : all in all,ok la pengembaraan aku duak ari ya tek..ngak pergelangan kaki ku masih sakit,sbb setengah jam aku duduk bersujud,sik pat nak bediri,sbb bila aku bediri,aku ngalang spot light nok d enkah sidak videographer kat belakang aku...tanga shadow ku pun,kedak rambut singa jak rambut ku..haha..guntin?sik dolok eh..aku nak nunggu sampe panjang ne rambut aku kelihatan ranggi...mun nya dah sik ranggi lagik,aku guntin..haha...


2 comments:

AweKelisaBiru said...

perghhh... mabeles dude

Rusty said...

haha...nok ne mabeles,nya awe?haha