Sunday, February 8, 2009

first time la aku ambik gamba rumah urg tgh terbakar...

kol 12.40 pagi camya,aku balit dari anta apis(bagak) ngn apis(luzman)...tangga ku dari jauh sebelum kat trafic light gitak,asap bekepol2 jak nait ke langit.kakya da gik warna merah2..ingat tek cina main bunga api.p ya la gila ka apa main bunga api lekak tgh malam.pecut la aku tek..area rmh uki sia la rumah angus ya..aku sik tauk juak nama jalan ya..tanga ku dari jauh lok..tercengang juak ku nanga api marak kedak ya..kelua ku henpon ku nok dah kuno ya,coba ambik gamba..kali aku pikir,pa la guna camera aku d rmh...lalu aku pecut blt rmh,ambik camera ku,pecut sia balit.bkn aku nak ambik kesempatan dlm kesempitan urg.tpp..as a photographer(amature),aku mesti ambik juak..gila,lam 20 min aku kat sia,10 minit aku sik ambik gamba,tengangak mulut nanga api marak...intense kali jak..so,sik perlu aku nak cerita panjang gik,tok la gamba aku ambik time rumah ya tgh di jilat api...kuatan aku speachless nanga api ya,setting cam aku lupak ato.


tok gamba rumah angus yg ku ambik dari jauh...dak bomba lom dtg gik..



sidak bomba datang juak la.dah meletup dah 3 buah moto d rmh ya.brk sidak datang..

tok gamba bomba tgh madam api..jgn heran effect gamba lain2..gamba ya lain2 ya..sik sama..

para bombaman masih berusaha memadam api..alhamdulillah sidak rumah ya semua selamat..

p/s:under the crimson moon,by the cold breeze after the rain,the fire took away everything...

3 comments:

Khairul Onggon said...

Kurang2 ada juak reporter tempatan dtg wakakakaka.. bagussss

Nikolai said...

The roof the roof the roof is on fire! teringat ku lagu bloodhound gang

Rusty said...

haha..reporter local gitak..haha..